tirsdag 10. mars 2009

?

kvinnedagen kan nok være en sor dag for mange, men for meg var det nok ikke det. jeg viste ikke om at den fantes en gang jeg, før nå. Men nå som jeg har lest litt om hva denne dagen innebærer syntes jeg det er fortjent av kvinnene. før var kvinnene de såkalte ¨tjenestepikene¨, men nå har vi lagd oss respekt. og menn respekterer oss. Dette har vært en vanskelig jobb for kvinner. Og med tiden tror jeg at det er kvinner og menn blir helt likestilt. Forsatt er det sånn at de fleste menn tjener mer enn kvinner. Men dette er på vei til å bli en slutt på. I andre land er det værre. Mange land har et system som er helt ubegripelig for oss. Der har kvinner bare en rolle. den er å være noe mennene kan kose seg med når de kommer hjem fra jobb, kvinnene skal også lage mat, rydde og vaske hele huset før mennene kommer hjem. Veldig mange kvinner har heller ikke noe å si, det er foreldrene som skal bestemme hvem de skal gifte seg med, hvor de skal bo, hva de skal gjøre osv. Å jobbe er ikke noe emne for kvinnene. De skal kun gjøre det som jobben dems er fra før av, stelle for mannen.
Det er bra at mange bekjemper denne ¨moten¨i mange forskjellige land. for dette er helt abrubd. Det er nå 2009. men for mange kan 2009 være det samme som 1900-tallet.
Så jeg må si at jeg er stolt av oss kvinner, som har klart å jobbe oss oppover denne vanskelige stigen. Og snart tror jeg at vi er på topp!
Gratulerer med dagen som var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar