mandag 9. februar 2009

Utrydningstruende ord

Dette er et eksperiment hvor jeg skal bruke utrydningstruende ord, og lage noen enkelt setninger.

Hei du der, slutt å vær så
obsternasig. = frekk

I paraden var det mange ekvipasjer. = fint kjøretøy

Det ble akkedert her om dagen. = enig om

Vil du at jeg skal bile deg? = kjøre

Du er rett å slett en halunk.= kjeltring

Jeg må dra hjem til min beiler? - frier

Du er alltid fusentast.= ivrig

Dere skal alltid krysse klinger! = diskutere

Jeg er egentlig en pengepuge. = gjerrigknark

Du får ta pø om pø. = litt om litt

Men han er jo sakeløs! = uskyldig

Du har rev bak øret.= luring

Vi bare lirumlarum vi. Nå må vi komme til saken snart. = skravle i vei

Ida har vokst opp i ringe kår. = fattig

Ïda har en moped. den er en skaberakk. = elendig og skrøpelig ting

Mathea er nebbenose og en maroder.= skammet jentunge, syk og elendig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar